علی شیرازی به «گوشۀ فرهنگان» می‌آید

علی شیرازی به «گوشۀ فرهنگان» می‌آید

برگزاری نشست‌های محفلی آوازی در چند سالۀ اخیر رونق خوبی گرفته و هر ماه در گوشه و کنار پایتخت و چند شهرستان دور و نزدیک کشورمان شاهد برپایی منظم تعدادی از این برنامه‌ها هستیم. آیین آواز و شب آواز ایرانی دو نمونه از مشهورترین و پرطرفدارترین نشست‌ها هستند که دامنۀ اجرای این دو برنامه به خارج از مرکز نیز کشیده است. از بهمن ۱۳۹۶ نیز در سالن آمفی‌تئاتر کتابفروشی فرهنگان در مجاورت فرهنگسرای رازی به همت مسعود اعرابی مدیر این کتابفروشی که خودش هم دستی در آواز دارد نشست «گوشۀ فرهنگان» راه اندازی شده است.

 خبر تازه این است که علی شیرازی میهمان ویژه و آوازخوانِ ششمین نشست «گوشۀ فرهنگان» خواهد بود. این نشست ماهانۀ تخصصی موسیقی ایرانی که به  اجرای هنرمندان و نقد این اجراها اختصاص دارد، ساعت ۱۷ چهارشنبه ۶ تیر در کتابفروشی بزرگ فرهنگان برگزار می‌شود. به گفته مسعود اعرابی مدیر این کتابفروشی: «مؤسسه ما در ادامه فعالیت‌های فرهنگی خود از بهمن‌ماه گذشته به برگزاری سلسله نشست‌های موسیقی سنتی و مقامی با عنوان «گوشۀ فرهنگان» اقدام کرده است». اعرابی می‌افزاید: «ویژگی مهم «گوشه»، شکل کارگاهی و در واقع دانشجویی بودن آن است. غالب شرکت‌کنندگان این نشست را هنرجویان، دانشجویان و شنوندگان حرفه‌ای موسیقی تشکیل می‌دهند. نقد و نظر پیرامون قطعات اجرا شده توسط حاضران، ویژگی دیگر «گوشه» است. در ششمین برنامه از این سلسله نشست‌ها علی شیرازی (آوازخوان، آوازپژوه و مدرس آواز) به عنوان میهمان ویژه به همراه ماهور صفری (نوازندۀ جوان تار و از شاگردان استاد داریوش طلایی) به آوازخوانی خواهد پرداخت». برگزاری سلسله نشست‌های ماهانه و موسیقاییِ «گوشۀ فرهنگان» ابتکاری است از بخش خصوصی و مسعود اعرابی مدیر کتابفروشی فرهنگان امیدوار است به همت دوستان و علاقمندان، چراغ موسیقی پیشرو، خلاق و نقدپذیر در گوشه‌ای از جنوب تهران – این شهر پر سروصدا- روشن نگه داشته شود.

«گوشۀ فرهنگان» اولین چهارشنبه‌ی هر ماه ساعت  ۱۷ برگزار می‌شود . کتابفروشی بزرگ فرهنگان در خیابان هلال‌احمر (دویست متر پس از میدان رازی به سمت غرب)، نبش مرادی واقع شده و حضور برای همه علاقمندان حرفه‌ای موسیقی در این برنامه، آزاد و رایگان است.

مطالب مرتبط:

درباره ی علی شیرازی 

وبلاگ هنرمند ارجمند علی شیرازی 

نگاهی به صدا و آوازِ «علی شیرازی»

نگاهی به تحریر در آواز ایرانی

آموزش کاربردی آواز و ردیف آوازی توسط علی شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن