سنگ و شیشه – حبیب الماسیان
سنگ و شیشه 💠
🔻ترانه و تنظیم: هادی رضائی
🔻خواننده: حبیب الماسیان
دانلود آهنگ «سنگ و شیشه» با صدای حبیب الماسیان ،آهنگساز و شاعر: هادی رضایی
اجرای ترانه سنگ و شیشه با همکاری جمعی از مدرسین محترم آموزشگاه موسیقی اَدوار مشهد :
قانون: بهروز عطائی
کمانچه: آرش زحمتی
گیتار: حامد کمالی
عود: امیر رجائی
داربوکا: محمد فیروزبخش
بندیر: علی کاربین
باغلاما: هادی رضائی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کارگردان: حامد طاهری تهرانیان
تصویربردار: سعید گلی
تدوین: مهسا تفقدی جامی و صفا احمدزاده
ضبط، میکس و مسترینگ: علی مجیدی تبار
تهیه شده در پردیس هنر اردیبهشت
با تشکر از کافه موستانگ
@hadirezaei57
@almasian.habib
شنیدن سنگ و شیشه از Sound Cloud
ادوار (به معنی دورها یا دایرهها)، در تئوری موسیقی قدیم ایران و کشورهای دیگر جهان اسلام، نظریهای برای توصیف و طبقهبندی موسیقی بودهاست. این نظریه در آثار نظریهپردازان بعد از اسلام دیده میشود و در آثار صفیالدین ارموی و عبدالقادر مراغی به تفصیل شرح داده شدهاست. پس از تحول مقام به دستگاه، نظریه ادوار تقریباً کنار گذاشته شد.
در نظریهٔ ادوار، فرض بر آن میشده که موسیقی را میتوان با کمک مجموعهای از دایرهها یا دورها (ادوار) توصیف کرد؛ هر دایره تقریباً معادل مفهوم امروزی گام بودهاست و شروع و پایان آن روی یک نت (موسیقی) بودهاست.[۷] بر خلاف گام دیاتونیک در موسیقی کلاسیک غربی که از دوازده نیمپرده تشکیل میشود، در نظریهٔ ادوار هر دور از هفده موضع (هفده نت) تشکیل میشده که جمعاً یک دور کامل (معادل اکتاو) را تشکیل میدادند.
یکی از شاخصترین کتابها در زمینهٔ ادوار، کتاب الادوار فی الموسیقی نوشتهٔ صفیالدین ارموی است. در این کتاب، صفیالدین به بررسی موسیقی ایران از نظر تئوری موسیقی پرداخته و خصوصیاتی از قبیل پردهها و نغمات را در چارچوب دو دایره با نامهای «ادوار مشهوره» و «ادوار کثیره» شرح دادهاست.
حبیب الماسیان مدرس آواز آموزشگاه های موسیقی مشهد
آموزشگاه موسیقی ادوار
آموزشگاه موسیقی نکیسا
آموزشگاه موسیقی عارف
آموزشگاه موسیقی ماهور