«فرم در آواز ایرانی» و آغاز دوره آموزشی آن در ارسباران

علی شیرازی از نگارش کتاب «فرم در آواز ایرانی» هم‌زمان با شروع دوه آموزشی آن در ارسباران خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شیرازی از نگارش کتاب «فرم در آواز ایرانی» هم‌زمان با شروع دوره آموزشی آن در فرهنگسرای ارسباران خبر داد. این خواننده و آوازپژوه انگیزه‌اش از نگارش کتاب و برگزاری دوره آموزشی فرم در آواز ایرانی را تلاش برای غلبه بر فقر تئوریک موسیقی آوازی عنوان کرد.
او سرفصل‌های کتابش را که در کلاس نیز عینا آموزش داده خواهند شد به این شرح اعلام کرد: «تعریف آواز ایرانی و تعمق در ردیف آوازی (آواز چیست؟ ویژگی‌های یک آوازخوان و آواز خوب…)، آشنایی با تکنیک‌های درست تحریر و راه‌های رسیدن به صدای شخصی و یونیک، رسیدن به حجم مفید صدا، تحریرسازی و جمله‌بندی‌های درست تحریری، بررسی کیفیت تنوع آوایی و نقش آن در رنگ‌آمیزی تحریرها، تلفیق شعر و موسیقی و کار کردن با شعرهای مختلف به همراه پیش‌نیازهای طراحی آواز، آموزش متر آواز، حفظ نظم و انضباط در آواز و حفظ وزن و ریتم در آواز، کیفیت حفظ رنگ و تونالیته صدا در هر سه جای مختلف آن (بم، میانی، اوج)، ‌بررسی شیوه‌های مختلف آوازی (استادان قدیم و جدید)، هنر گوش‌دادن به آواز و رسیدن به مقام «شنونده استاد»، آشنایی‌زدایی در آواز ایرانی و… آموزش گرم‌خوانی».
کلاس فرم در آواز ایرانی از دوشنبه ۲۲ مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و نحوه حضور در آن به این فرهنگسرا واقع در ضلع شمال غربی پل سیدخندان مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸، داخلی ۱۳۱ و ۲۲۵ تماس بگیرند. ایلنا

مطالب مفید:

 آیین آواز 

درباره ی علی شیرازی 

وبلاگ هنرمند ارجمند علی شیرازی 

نگاهی به صدا و آوازِ «علی شیرازی»

نگاهی به تحریر در آواز ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن