حمایت اکبر گلپایگانی از نشست آیین آواز

اکبر گلپایگانی آوازخوان پیشکسوت و صاحب سبک با صدور پیامی تصویری، حمایت همه‌جانبۀ خود را از تلاش کانون موسیقی ارسباران در ارائه مرتب و منظم نشست ماهیانه آیین آواز اعلام کرد. استاد آواز ایران گفت: «لازم می‌دانم ارادت و احترام خودم را به عزیزانی که در این نشست جمع می‌شوند و به دنبال ابراز عشق، محبت، دوستی و صمیمت با همدیگر در یک محیط هنری هستند ابراز کنم».

وی همچنین ضمن تمجید از زحمت‌های گردانندگان این نشست موسیقایی و آوازی افزود: «علی شیرازی برای من عزیز است و طی چند دیدار که با او داشتم متوجه شدم می‌خواهد به هنر آواز خدمت کند. خودش هم صدای خوبی دارد و برای من نیز آواز خوانده است. مسأله مهم این است که خود من هم تا زمانی آواز می‌خواندم اما حالا هدفم کمک به جوانان مستعد و توانا در موسیقی و آواز است و دوست دارم زیر بغل این عزیزان نورسیده را بگیرم و آن‌ها را از مسیر غلطی که فقط به دنبال تبدیل کردن هنر به پول است جدا کنم. شیرازی هم الان در نشست آیین آواز دارد همین کار را می‌کند. می‌دانید که من معمولاً راجع به کسی صحبت نمی‌کنم و معتقدم تاریخ درباره هر کسی قضاوت خواهد کرد. ولی باید دقت کنیم که آیا هر کسی که صرفاً یک هاهاها کرد و چهچهه زد خواننده است؟ خیلی مؤلفه‌ها هست که یک خواننده باید بداند. این را تاریخ باید قضاوت کند که هر کسی کی به عرصه آمده و چه کار کرده است».

گلپایگانی در تکمیل صحبت‌هایش گفت: «کاری که اکنون در نشست آیین آواز صورت می‌گیرد همان کاری است که من دوست دارم و می‌پسندم و در تمام صحبت‌ها و مصاحبه‌هایم نیز از اینگونه حرکت‌ها حمایت کرده‌ام. شیرازی و همراهانش در فرهنگسرای ارسباران دارند دست جوان‌های مستعد و توانمند هنر آواز را می‌گیرند. دارند خدمت می‌کنند و پولی هم از هیچ‌کس دریافت نمی‌کنند. دقت کنیم که معمولاً وقتی پای پول به میان بیاید کارها خراب می‌شود و اول از همه خود من حمایتم را قطع می‌کنم و خودم را کنار می‌کشم. نشست آواز ارسباران محیطی صمیمی است که به جوان‌ها میدان می‌دهد تا آواز بخوانند و ساز بزنند و حتی به عنوان تفریح اوقات خوبی را در محیطی دوستانه کنار هم بگذرانند. دقت کنیم در بین همین جوان‌های عزیز پرویز یاحقی‌ها، حسن کسایی‌ها، فرهنگ شریف‌ها، رضا ورزنده‌ها و جلیل شهنازهای آینده موسیقی ما در بین این نسل حضور دارند و باید شناخته و معرفی بشوند. من در موسیقی خودمان جوان‌های بی‌نظیری را می‌شناسم ولی خب باید به آن‌ها یاری رساند و زیر بغل‌شان را گرفت. مسأله این است که کسی این جوانان را نمی‌شناسد و آیین آواز کارش شناساندن جوان‌هاست».

وی در پایان یادآور شد: «همه ما باید به آیین آواز، ارسباران و شیرازی که بدون دریافت هیچ پولی به جوان‌ها و موسیقی و آواز ما یاری می‌رسانند کمک کنیم».

منبع: انجمن موسیقی ایران

مطالب مفید:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن