پروانه شو با صدای حبیب الماسیان

حیلت رها کن عاشقا

شاعر: حضرت مولانا

خواننده: حبیب الماسیان

همخوان: مرضیه میرنژاد

ملودی: حجت الله حسینی

تنظیم کننده: ناصر نجفی

قیچک آلتو: علی مداح 

ضبط، میکس و مستر: استودیو آوای پردیس (حمید رضا شاه میرزایی)

دانلود پروانه شو حبیب الماسیان 

 

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو

و اندر دل آتش درآ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن

و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

رو سینه را چون سینه ‌ها هفت آب شو از کینه ‌ها

و آنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی

گر سوی مستان می ‌روی مستانه شو مستانه شو

سایر لینک های دانلود  آهنگ پروانه شو  حبیب الماسیان از سایت های معتبر :

nex1music.ir

radiojavan-iran.com

musicisho.com

myavangmusic.com

lyrics.myavangmusic.com

tarikhema.org

mypop-music.ir

tak-taraneh1.xyz

tapmusics.ir

.downloadfreemusic.ir

asemanmusic.ir

mymusics.ir

✍محمدرضا ممتازواحد

«حبیب الماسیان» (متولد ۱۵ شهریور ۱۳۵۸- نیشابور)، مترجم، مدرس آواز و خواننده موسیقی ایرانی است. وی بهره‌مند از محضر استاد «رضا شاکری» بوده و ردیف‌ آوازی را نزد ایشان به‌اتمام برده است. او همچنین در کارگاه‌های مختلف آوازی نیز شرکت جسته است.

الماسیان با گروه‌های موسیقی نیشابور و همچنین گروه‌های موسیقی مشهد همکاری طولانی‌مدت داشته و کنسرت‌های بسیاری را در شهرهای استان خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور برپا داشته است.

همکاری با صداوسیما و پخش آثارش از رادیو و تلویزیون، برگزیده‌ی اولین جشنواره آواها و نواهای رضوی، همکاری در آلبوم مناجات‌خوانی تمنا و آوای رضوان ۳ به همت انتشارات آستان قدس رضوی، تدریس آواز اصیل ایرانی در آموزشگاه‌های موسیقی مشهد و نیشابور و همچنین تحقیق و ترجمه در زمینه موضوعات مختلف موسیقی از جمله صداسازی و موسیقی درمانی و… ؛ از جمله فعالیت‌های این هنرمند ارجمند است.

«پروانه شو» آخرین اثر اجرا شده توسط حبیب الماسیان است. این اثر برپایه‌ی سروده‌ای از مولوی بلخی همراه با ملودی “حجت‌الله حسینی” شکل گرفته است. همخوان این قطعه بانو “مرضیه میرنژاد” (همسر گرامی حبیب الماسیان) بوده و “امیر مداح” نوازنده قیچک‌آلتو می‌باشد. تنظیم کننده اثر “ناصر نجفی” است و کار ضبط، میکس و مسترینگ توسط “حمیدرضا شاه‌میرزایی” در استودیو آوای پردیس صورت گرفته است.

تحلیل فنی این قطعه بر عهده‌ی متخصصان این حوزه است ولی آن‌چیز که از نظر نگارنده جالب و مهم آمد، آوازی بودن اثر مذکور و بهره‌گیری از حالات و حرکاتِ آوازی به‌ویژه در ابتدا و انتهای قطعه است به‌گونه‌ای که به‌زعم راقم این سطور، با حذف موسیقی و کاهش تمپو و آهستگی ضرب‌آهنگ، این اثر حالت یک “آواز” را یافته که با طراحی به‌خصوصی اجرا شده است.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که ساخت و پرداختِ قطعه “پروانه شو” (به‌ویژه در قسمت وُکال) بر مبنای اندیشه‌های آوازی صورت گرفته و خواننده نیز از آنجا که خود آوازخوان است به‌خوبی از پسِ ظرایف و دقایقِ کار برآمده است. با آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی عواملِ تهیه و تولید و ساخت و اجرای این اثر.

#حبیب_الماسیان #رضا_شاکری #نیشابور #مشهد #سایت_موسیقار #پروانه_شو #آواز #محمد_رضا_ممتاز_واحد #قول_و_غزل_در_ساز_قلم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن