فراخوان جشنواره آفرینشهای هنری شاهنامه فردوسی کودکان و نوجوانان

فراخوان جشنواره آفرینشهای هنری شاهنامه فردوسی کودکان و نوجوانان

نخستین جشنواره ملی آفرینشهای هنری شاهنامه فردوسی کودکان و نوجوانان و سومین نمایشگاه گروهی کودک و نوجوان رادمهر با همکاری بنیاد فردوسی با موضوع آفرینش هنرهای تجسمی و هنر نقالی و شاهنامه خوانی با موضوع داستانهای شاهنامه فردوسی در اردیبهشت ماه ۱٣٩٧ برگزار می شود.
این جشنواره هنری ملی در دو مرحله مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

همه کودکان و نوجوانان در رده های سنی ۶ تا ۱۵ سال می‌توانند در زمینه‌های هنرهای گوناگون آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.
شایان ذکر است که همه آثار با موضوعهای هنری یاد شده می بایست مرتبط با داستانهای شاهنامه فردوسی باشد.
در مرحله نخست شرکت کنندگان در این جشنواره باید تصویر همه آثار هنری با مشخصات کامل صاحب اثر (شامل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نشانی کامل، شماره تماس ثابت و همراه) را از طریق شبکه پیام رسان تلگرام به شماره های زیر بفرستند:
۰٩۱٢٣۵٨٢٨٣۴
۰٩۱٢۵۴٧۵۴٢٢
کودکان و نوجوانان فرصت دارند از تاریخ ٢٧ اسفندماه ۱٣٩۶ (به مناسبت سالگرد ثبت جهانی هزاره شاهنامه فردوسی) تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ (به مناسبت بزرگداشت حکیم فردوسی)، تصویرهای آثار هنرهای تجسمی یا فیلم اجرای هنر نقالی و شاهنامه خوانی خود را ارسال نمایند.
آثار دریافتی به دبیرخانه این جشنواره هنری، پس از داوری (در دو بخش داوری مردمی و داوری تخصصی با حضور هنرمندان نامدار هر یک از شاخه های هنرهای تجسمی و هنر نقالی) آثار برگزیده در نمایشگاه حضوری که به همین منظور در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ همزمان با برگزاری سیزدهمین بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی برپا می شود، راه می یابند.

شاخه های هنری جشنواره:

۱- نقاشی (در ابعاد آ٣ ویا بزرگتر) استفاده از هر نوع تکنیک نقاشی مجاز است.
۲- تندیس سازی، مجسمه سازی و حجم سازی
۳- عروسک سازی
۴- خوشنویسی و نقاشی خط
۵- عکاسی حرفه ای (با دوربین) و آماتور (با گوشی موبایل) در زمینه تصویربرداری مرتبط با دیوارنگاری شاهنامه ای، هنرهای شاهنامه ای، تندیسهای فردوسی در مکانهای گوناگون و اجرای هنر نقالی
۶- فیلمبرداری حرفه ای (با دوربین) و آماتور (با گوشی موبایل) در یک دقیقه به صورت افقی از اجرای هنر نقالی کودکان و نوجوانان (با فرستادن نام و نام خانوادگی، نشانی و شماره تماس نقال و شاهنامه خوان)
٧- شاهنامه خوانی همراه با موسیقی سنتی ویا حماسی خوانی همراه با مرشدی زورخانه (ضرب و نقل) با فرستادن گزیده فیلم نقل موسیقایی در دو دقیقه به صورت افقی (و با فرستادن مشخصات اثر و نام و نام خانوادگی، نشانی و شماره تماس گروه موسیقی یا مرشد زورخانه و شاهنامه خوان).
گفتنی است هر نوع اثر هنری که قابلیت ارایه در نمایشگاه مرتبط با داستانهای شاهنامه را داشته باشد هم می تواند در این جشنواره حضور یابد.
هر فرد می تواند در شاخه های هنرهای یاد شده ۴ اثر را ارایه دهد که ممکن است، برخی ویا همه آثار ارسالی برای شرکت در نمایشگاه حضوری انتخاب شود.
گفتنی است به برگزیدگان این جشنواره در آیین گشایش و پایانی نمایشگاه حضوری در بزرگداشت حکیم فردوسی در اردیبهشت ماه ۱٣٩٧ از سوی بنیاد فردوسی و موسسه هنرآفرینان رادمهر، گواهی نامه حضور در جشنواره، سپاس نامه و هدیه پیشکش خواهد شد.

روابط عمومی بنیاد فردوسی

منبع: کانال بنیاد فردوسی bonyadferdowsi

مقاله مرتبط : تاریخ‌نگاری سرایش شاهنامه و اختلاف در تاریخ‌نگاری زادروز فردوسی

 

( عکس تزئینی است و مربوط به کتابخانه دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی (به انگلیسی:North Carolina State University) یکی از دانشگاه‌های بزرگ ایالات متحده آمریکا و در شهر رالی  واقع در ایالت کارولینای شمالی است).

منبع عکس:http://library.unc.edu

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن